رویش مهر
رویدادها و فراخوان ها

 

خوانش نمایشنامه‌های «دلباخته» و «خیانت»

 

نمایشنامه های « دلباخته » و « خیانت » در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آبان ماه در محل موسسه رویش مهر نمایشنامه خوانی می شود. کارگردانی این خوانش را بهناز بهادری برعهده دارد و نقش خوانی این نمایشنامه ها توسط پیام میرکی، امین پناهی و حانیه پورآذری ایفا می شود.امین بهادری‌نیا نیز صداگذاری و موسیقی این خوانش برعهده دارد.بهناز بهادری متولد ۷۲ تجربه کارگردانی «رقص کاغذپاره‌ها» نوشته‌ی «محمد یعقوبی»، نمایشنامه خوانی «خرده نان» اثر «لویی کالافرت» را در کارنامه خود دارد.

 

گفت و گو با بهناز بهادری سرپرست نمایشنامه خوانی دلباخته و خیانت

نمایشنامه خوانی دو نمایشنامه دلباخته و خیانت به سرپرستی بهناز بهادری در سه سانس در آبان ماه امسال در رویش مهر برگزار شد. در حال و هوای تمرین گروه و پیش از اجرا با بهناز بهادری گفت وگویی داشتیم که در ادامه با هم می‌خوانیم.

 

تفاوت اجرا در نمایشنامه‌های کوتاه و بلند در چیست؟

در نمایش کوتاه، درام و احساسات آن در زمانی کوتاه باید به مخاطب القا شود و در پی آن اجراگران به ابزارهای بیشتری برای انتقال این حس لحظه‌ای احتیاج دارند.

بنظرتان اینکه اتاق نمایش رویش مهر تصمیم به نمایشنامه خوانی آثار کوتاه زده است تا چه اندازه مورد استقبال قرار می‌گیرد و مؤثر است؟

نمایشنامه کوتاه لذتی آنی و تاثیرگذاری لحظه‌ای برای مخاطب دارد و با انتخاب درست متن‌ها می‌تواند پر مخاطب باشد.

علت انتخاب دو نمایشنامه کوتاه دلباخته و خیانت از آنا استیلمن، مارک متیوز چه بود؟

دلباخته با موضوع عشق و زیرمتن خیانت، قطعه بارونی آبی معروف با موضوع عشق و خیانت توامان و خیانت با موضوع خیانت سه ترانه برای عشق و نفرت را برای من ساختند که فکر می‌کنم به دل مخاطب بنشیند.

تا چه اندازه با نویسندگان این دو نمایشنامه (آنا استیلمن، مارک متیوز) آشنایی داشتید؟

آنا استیلمن و مارک متیوز هنرمندانی تجربی هستند که در همه حیطه‌ها فعالیت کرده‌اند و درام‌نویسی هم یکی از آن‌ها بوده. به‌جز این نمایشنامه، چیزی از آن‌ها نخوانده‌ام. ولی نام هارولد پینتر به‌خودی‌خود یک سبک درام‌نویسی است.

از انتخاب بازیگران و دیگر عوامل خود بگویید؟

بازیگران از دوستان نزدیک و از بازیگران مطرح اصفهان هستند. پیام میرکی را برای هر سه بخش نمایش مناسب دیدم و حانیه پور آذری و امین پناهی هم به گروه  اضافه شدند.

پیش‌تر هم در این موسسه نمایش‌نامه خوانی‌هایی داشته‌اید؟ به نظر شما تا چه اندازه این حرکت‌ها می‌تواند به جذب مخاطب واقعی تئاتر کمک کند؟

بله،نمایشنامه خوانی خرده‌نان از لویی کالافرت بود. مخاطبان گوناگونی به دیدن نمایشنامه خوانی‌ها می‌آیند و نمایشنامه خوانی طیف علاقه‌مندان ادبیات تا مردم عادی را در برمی‌گیرد. تئاتری‌ها هم پیگیر نمایشنامه خوانی‌های تخصصی خواهند بود.

از برنامه‌ها و اجراها و برنامه‌ها و ایده‌های آینده خودتان بگویید؟

حیطه اصلی کار من نویسندگی و طراحی صحنه است و این نمایشنامه خوانی از علاقه من به مورد دوم آمد. از این به بعد قصد دارم بیشتر به این‌ها بپردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

رویش مهر را دنبال کنید:

    

Copyright © 2016 Rooyesh. All rights reserved. Powered by ShainaCo.

آدرس:

اصفهان ، چهارباغ بالا، چهارراه نظر به سمت سی وسه پل کوچه مجید پورمعراج(شماره۱۶) پلاک ۱۰

تلفن : ۲۰ -۳۶۲۶۹۳۱۷ (۰۳۱)